Postępowanie kwalifikacyjne na stanowisko Zastępcy Naczelnika Wydziału Prewencji
OGŁOSZENIE Nr 2 KOMENDANTA POWIATOWEGO POLICJI W OSTROWCU ŚWIĘTOKRZYSKIM z dnia 20 lutego 2015 r. w sprawie postępowania kwalifikacyjnego na stanowisko Zastępcy Naczelnika Wydziału Prewencji Komendy Powiatowej Policji w Ostrowcu Świętokrzyskim
§ 1.
W celu dokonania doboru na wakujące stanowisko Zastępcy Naczelnika Wydziału Prewencji Komendy Powiatowej Policji w Ostrowcu Świętokrzyskim ogłaszam rozpoczęcie postępowania kwalifikacyjnego.
O stanowisko to mogą ubiegać się funkcjonariusze spełniający poniższe kryteria:
- w zakresie wymagań formalnych - spełniający wymagania w zakresie wykształcenia, kwalifikacji zawodowych i stażu służby określone przepisami rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 19 czerwca 2007 r. w sprawie wymagań w zakresie wykształcenia, kwalifikacji zawodowych i stażu służby, jakim powinni odpowiadać policjanci na stanowiskach komendantów Policji i innych stanowiskach służbowych oraz warunków ich mianowania na wyższe stanowiska służbowe (Dz. U. Nr 123, poz. 857, z późn. zm.);
- w zakresie wymagań pożądanych:
- mający co najmniej 10-letni staż służby w Policji,
- mający co najmniej 5–letnie doświadczenie w realizowaniu zadań
w komórkach organizacyjnych Policji o zadaniach wchodzących w zakres nadzorowany przez stanowisko objęte postępowaniem,
- zakresie wymagań dodatkowych:
- posiadanie wykształcenia wyższego z zakresu organizacji, zarządzania lub organizacji i zarządzania albo ukończenie studiów podyplomowych, przeszkolenia lub kursów z tego zakresu lub z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi,
§ 2.
Oferty kandydatów winny zawierać:
- CV i list motywacyjny;
- kopię ostatniej opinii służbowej kandydata (oryginał do wglądu);
- potwierdzony przez komórkę kadrową szczegółowy przebieg służby;
- koncepcję pracy na stanowisku, na które prowadzi się postępowanie kwalifikacyjne;
- oświadczenie kandydata - pisemną zgodę na poddanie się procedurze kwalifikacyjnej;
- oświadczenie kandydata o pozostawaniu/ nie pozostawaniu kandydata w stosunku małżeńskim, pokrewieństwa do drugiego stopnia włącznie lub powinowatym pierwszego stopnia oraz stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli z jednym
z funkcjonariuszy lub pracowników Policji, będących w podległości służbowej stanowiska, na które aplikuje kandydat; - kopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie (oryginały do wglądu);
- kopie dokumentów potwierdzających kwalifikacje zawodowe (oryginały do wglądu);
- kopię potwierdzonego za zgodność poświadczenia bezpieczeństwa (oryginał do wglądu).
§ 3.
Zakres podstawowych zadań realizowanych na stanowisku objętym postępowaniem kwalifikacyjnym:
- Podlega bezpośrednio Naczelnikowi Wydziału Prewencji, podczas nieobecności Naczelnika kieruje pracą wydziału podlegając bezpośrednio Komendantowi Powiatowemu Policji w Ostrowcu Św.
- Analizuje zjawiska kryminogenne oraz miejsca zagrożenia przestępczością i wykroczeniami, na terenie działania Komendy Powiatowej Policji w Ostrowcu Św. ukierunkowując działania podległych służb na miejsca szczególnie zagrożone przestępczością i wykroczeniami.
- Realizuje w zakresie dotyczącym służby prewencyjnej Strategię Wojewódzką Policji Świętokrzyskiej oraz na bieżąco monitoruje wartości mierników efektywności służby, w tym szczególnie w zakresie procentowego udziału policjantów wykonujących zadania o charakterze patrolowo-interwencyjnym i policjantów skierowanych do służby patrolowej i innych z tym bezpośrednio związanych, dynamikę i wzrost wykrywalności wykroczeń oraz innych mierników wyznaczonych na dany rok , jak również podejmuje działania zmierzające do osiągnięcia przez nadzorowaną komórkę założonych celów.
- Nadzoruje i koordynuje sposób i jakość pełnienia służby dyżurnego jednostki i jego zastępcy zgodnie z odrębnymi przepisami obowiązującymi w tym względzie.
- Odpowiada za nadzór i koordynację sposobu pełnienia służby w pomieszczeniu dla osób zatrzymanych w komendzie Powiatowej Policji w Ostrowcu Św., w tym także sposobu prowadzenia dokumentacji z tym związanej, weryfikacji zapisów
z monitoringiem wizyjnym, sporządza pisemną informację o wynikach tych sprawdzeń i przedstawia Komendantowi co najmniej raz w miesiącu, a także jest odpowiedzialny za stan wyposażenia i właściwy stan sanitarno-higieniczny tych pomieszczeń. - Odpowiada za nadzór i koordynację właściwego pełnienie służby konwojowej,
w zgodzie z odrębnymi przepisami w tym względzie. - Odpowiada za terminowe i zgodne z przepisami przygotowanie dokumentacji dotyczącej zabezpieczenia imprez masowych oraz koordynowanie i prowadzenie operacji policyjnych z tym związanych, współpracuje w tym zakresie z innymi podmiotami poza policyjnymi działającymi na terenie powiatu ostrowieckiego , w tym szczególnie strażą miejską.
- Realizuje zadania w zakresie przewidzianym Decyzją nr 134/2011 Komendanta Powiatowego Policji w Ostrowcu Św. z dnia 22.12.2011 r. w sprawie realizacji czynności wyjaśniających w sprawach o wykroczenia i sposobu prowadzenia dokumentacji w sprawach o wykroczenia oraz wykorzystania do użytku służbowego w KPP Ostrowiec Św. i podległych komisariatach powiatu ostrowieckiego Elektronicznego Rejestru Spraw o Wykroczenie (e-RSoW), polityki bezpieczeństwa informacji przetwarzanych w systemie Elektroniczny Rejestr Spraw o Wykroczenia oraz instrukcji zarządzania systemem Elektroniczny Rejestr Spraw o Wykroczenia jak i wynikającym z zastępowania w czasie nieobecności Naczelnika Wydziału Prewencji.
- Odpowiada za prawidłowe prowadzenie gospodarki mandatowej w Wydziale Prewencji w zakresie terminowego rozliczania się policjantów z nałożonych mandatów karnych oraz całej Komendzie Powiatowej Policji w Ostrowcu Św. -
w zakresie prowadzenia prawidłowej dokumentacji z tym związanej, w zgodzie
z odrębnymi przepisami w tym względzie oraz systematyczne i terminowe rozliczanie mandatów karnych nałożonych przez policjantów Komendy Powiatowej Policji
w Ostrowcu Św., współpracuje w tym zakresie ze Świętokrzyskim Urzędem Wojewódzkim w Kielcach. - Motywuje podległych sobie policjantów do uzyskiwania informacji operacyjnych, szczególnie dotyczących rozpoznania środowisk pseudokibiców piłkarskich oraz innych zdarzeń zaistniałych na terenie działania komendy.
- Realizuje zadania zgodnie z zarządzeniem Nr 768 Komendanta Głównego Policji
z dnia 14 sierpnia 2007r. w sprawie metod i form wykonywania zadań przez policjantów pełniących służbę patrolową oraz koordynacji działań o charakterze prewencyjnym (Dz. Urz. KGP Nr 15 poz. 119 z późn. zm.).
§ 4.
Oferty, z podaniem na kopercie adresu do korespondencji i telefonów kontaktowych, należy składać w sekretariacie Komendy Powiatowej Policji w Ostrowcu Świętokrzyskim (adres Komenda Powiatowa Policji w Ostrowcu Świętokrzyskim Al. 3-go Maja 9, 27-400 Ostrowiec Świętokrzyski) w terminie do 9 marca 2015 r. z dopiskiem „Postępowanie kwalifikacyjne na stanowisko Zastępcy Naczelnika Wydziału Prewencji Komendy Powiatowej Policji
w Ostrowcu Świętokrzyskim - w sekretariacie nie otwierać”.
§ 5.
Dodatkowe informacje dotyczące zasad prowadzenia postępowania kwalifikacyjnego, w tym wymagań dotyczących założeń do opracowania koncepcji pracy na stanowisku można uzyskać w Zespole Kadr i Szkolenia Komendy Powiatowej Policji w Ostrowcu Świętokrzyskim, tel. -41-267-12-60 lub na stronie internetowej www.isp.policja.pl, w banerze Dobór wewnętrzny na wybrane stanowiska w Policji, w dokumencie Ogólny tryb i zasady przeprowadzania postępowań kwalifikacyjnych na wybrane stanowiska służbowe w Policji.
§ 6.
Postępowanie kwalifikacyjne zostanie zakończone do dnia 31 marca 2015 roku.
KOMENDANT POWIATOWY POLICJI
W OSTROWCU ŚWIĘTOKRZYSKIM
nadkom. Tomasz Zawadzki