Oszuści cały czas aktywni
Przestępcy internetowi ciągle modyfikują swoje metody działania. W ostatnim czasie coraz częściej oszuści podszywają się pod firmy kurierskie i wysyłają SMS-y z linkiem do strony, na którą należy zalogować się i tym samym umożliwić oszustom wyłudzenie środków za pomocą swojego konta bankowego. Wczoraj do ostrowieckiej komendy zgłosiła się 33-letnia ostrowczanka, która dostała wiadomość SMS-a wraz z linkiem oraz prośbą o dopłatę za niedostarczoną przesyłkę i uzupełnienie danych do jej przesłania. W wyniku czego oszuści z jej rachunku bankowego wykonali przelew na kwotę blisko 350 złotych i usiłowali dokonać kolejnych przelewów na kwotę ponad 750 złotych.
Oszuści ciągle modyfikują swoje metody działania i korzystają z każdej nadarzającej się okazji, aby wprowadzić w błąd i wykorzystać zaufanie niczego nie podejrzewających osób. Coraz chętniej podszywają się pod firmy kurierskie i wysyłają SMS-y z informacją o uiszczenie niedopłaty za dostarczoną przesyłkę lub uzupełnienia brakujących danych. W wiadomości podany jest także link do aplikacji, który przekierowuje potencjalną ofiarę na stronę łudząco podobną do strony banku, gdzie nieświadoma osoba wprowadza wrażliwe dane dotyczące konta takie jak login czy hasło. Umożliwiając tym samym oszustom przejęcie kontroli nad konkretnym kontem bankowym. Ktoś, kto często otrzymuje paczki, jest łatwym celem dla przestępców, zwłaszcza jeśli oczekuje akurat na daną przesyłkę.
Niestety kilka dni temu ofiarą takiego oszustwa padła 33-letnia mieszaka Ostrowca Świętokrzyskiego. W połowie lipca br. kobieta otrzymała wiadomość SMS od rzekomej firmy kurierskiej, z treści której wynikało, że jej paczka została wstrzymana z tytułu niedopłaty za przesyłkę 1,21 złotych oraz brakujących danych potrzebnych do jej dostarczenia. W wiadomości podany był również link do strony, gdzie należało się zalogować i dopełnić formalności. Kobieta w tym czasie oczekiwała na przesyłkę i dlatego też niczego nie podejrzewając postępowała zgodnie z otrzymanymi wskazówkami, wpisując swoje dane z karty płatniczej i dane osobowe. Jak się okazało w ten sposób oszuści weszli w posiadanie jej danych do bankowości elektronicznej i bez wiedzy zgłaszającej wykonali z jej konta przelew na kwotę blisko 350 złotych oraz usiłowali przelać pieniądze w kwocie 750 złotych. Kobieta widząc przychodzące wiadomości o przelewach zorientowała się, że ma do czynienia z cyberoszustami i zadzwoniła na infolinię banku, który na szczęście po pierwszym przelewie zablokował jej kartę.
Policja apeluje o ostrożność i dokładne czytanie wiadomości od rzekomych operatorów czy kurierów. Poświęcenie kilku sekund na zweryfikowanie, jaką transakcję mamy zaakceptować, może uratować nas przed utratą pieniędzy.
Opr. EW
Źródło: KPP Ostrowiec Świętokrzyski