Aktualności

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

73-latka padła ofiarą oszustów

Apelujemy do mieszkańców naszego regionu o zachowanie szczególnej ostrożności podczas prowadzenia rozmów za pośrednictwem komunikatorów społecznościowych. Oszuści podszywają się pod właścicieli kont znajomych i wysyłają wiadomości z prośbą o wsparcie w konkursie. W ten sposób 74-letnia mieszkanka Ostrowca Świętokrzyskiego utraciła pieniądze w kwocie 2400 złotych i na jej dane zaciągnięto kredyt w kwocie 14 600 złotych.

W miniony piątek tj. 3 stycznia br. do ostrowieckiej komendy zgłosiła się 73-latka. Seniorka  poinformowała stróżów prawa, że padła ofiarą oszustów. Z jej relacji wynikało, że ktoś za pośrednictwem komunikatora społecznościowego podszył się pod jej kolegę. Po czym w trakcie korespondencji zaproponował wzięcie jej udziału w konkursie świątecznym. Następnie poprosił ją o podanie danych do logowania w bankowości elektronicznej. Niczego nie świadoma ostrowczanka podała mu swoje hasła dostępowe. W wyniku czego z jej konta zniknęły pieniądze w kwocie 2400 złotych. Dodatkowo na dane kobiety został zaciągnięty kredyt na kwotę 14 600 złotych.

Aby nie paść ofiarą takiego oszustwa należy:

  • stosować dwuskładnikowe uwierzytelnienie swoich kont społecznościowych (wówczas o wiele trudniej przejąć nasze konto – zalogowanie się wymaga potwierdzenia m.in. sms-em),
  • potwierdzać tożsamość „znajomych”, którzy piszą do nas przez internetowe komunikatory – najlepiej zadzwonić do takiej osoby. Wykonanie takiego połączenia zajmie nam kilkadziesiąt sekund, a tym samym zyskamy pewność, że nasz znajomy rzeczywiście jest w potrzebie i to właśnie jemu - a nie oszustowi - przekazujemy pieniądze,
  • sprawdzać dane transakcji przed jej zatwierdzeniem w aplikacji bankowości mobilnej (przestępca nie skorzysta z kodu, dopóki nie potwierdzimy transakcji na naszym telefonie),
  • chronić swój telefon, a szczególnie PIN do aplikacji mobilnej banku.

Opr. EW

Źródło: KPP Ostrowiec Świętokrzyski

Powrót na górę strony